Monday 29 June 2009

Dia terlalu hebat untuk aku.....


assalamualaikum...


dia terlalu hebat untuk aku...siapa? aku admirer artis ke? or kerabat diraja...? hehehe hebat sangat tu..aku takdelah admirer orang-orang dari golongan ini. Tapi...aku sedang gila admirer a.k.a angau dengan somebody dari fakulti aku kat UiTM Shah Alam tu. Dia memanglah student jugak...tapi dia hebat. Dia seorang leader kat fakulti aku....i mean he's holding a post as Majlis Perwakilan Pelajar and dia jugak menyandang jawatan sebagai Pengerusi Sekreteriat Komunikasi Korporat Majlis Perwakilan Pelajar UiTM ( kalau aku tak silaplah) wah hebat tak dia....macam mana aku boleh minat tahap giler baboon dengan dia nie...


Alkisah bermula awal semester lepas. Aku nak dijadikan cerita tak sempat mengundi untuk pilihanraya MPP tahun nie gara-gara aku tak sihat. Aku pun takda kat kampus waktu tu, jadi aku tak mengundi. AKu pun tak tahu siapa menang....tengok-tengok dah ada wakil MPP dah. Oklah...aku pun bukan ambik port sangat. Dah tengok gambar dorang kat sekitar fakulti, dua orang jadi wakil MPP fakulti aku...sorang nama Syed Ismail atau kami panggil Mail, student Journalist ( kewartawanan ) tak silap aku, dan sorang lagi Noor Akmal atau kitorang panggil Akmal, student Publishing ( Penerbitan )....antara dua nie, siapa lah yang aku minat sangat ni...

ha...yang aku paling minat sangat..si student publishing tu...Akmal...hehehe!


Aku mula jumpa Akmal masa tu kelas Media Law and Regulation. Itulah first time aku jumpa dia. Aku mula pandang dia...aku bercakap dalam hati..."Ya Allah..kenapa muka dia iras Faisal?"

Faisal tu ex boyfriend aku yang blah camtu je. Memang iras....especially bila Akmal pakai spectacles...! Sejak tu, bila hari Rabu je, kelas Media Law aku antara orang yang tak sabar nak pergi kelas tu. Boleh dikatakan selain MC, aku tak pernah ponteng kelas tu. Kelas lain ada je aku ponteng. Tapi...Akmal jarang dtg kelas tu..maklumlah MPP...sibuk sana-sini.


Semester lepas pulak...aku aktif semacam...antara aktiviti yang aku join...Majlis Induksi Pelajar Sem 1 anjuran MASSA dengan Futsal Piala Dekan 2009 anjuran SMF fakulti. Itu semua gara-gara Akmal ada kat event tu. hehehehe jahatkan aku!


Aku akui...Akmal he full of charismatic. Maybe dia nak jaga diri dan penampilan diri dia sebagai MPP dan pada masa yang sama dia pernah sekolah agama dulu. Macam aku pernah cakap...aku dah penat berkawan ( i mean special boyfreind ) dengan orang yang tak da kriteria membimbing dan elok dalam bab agama. Jujur dari hati....ex bf aku semua tak boleh pakai...especially yang first dulu...! Aku suka lelaki macam Akmal. Yes...aku tak kenal dia sepenuhnya...tapi, aku tak yakin dia plastik or hipokrit.


Bila aku dapat tahu dia dah ada GF, aku jadi macam..bukan frust..tapi..emm takpelah. Takda jodoh agaknya. Lelaki yang baik untuk gadis yang baik...untung sangat siapa yang dapat Akmal.

Kalau dia takda GF sekalipun...aku susah nak dekat dengan dia. Yelah, aku ni cuma student biasa, dia berpangkat tinggi..lagipun aku tahu ramai yang minat dekat dia. Adalah orang "tertentu" yang aku tahu minat jugak dekat dia. That why aku rela step back je. Lagipun, kalaulah betul aku dapat rapat dengan dia..mesti ada cakap-cakap belakang. Kawan-kawan kelas aku ( advertising ) mungkin tidak...sebab dorang tau sape aku...i means student lain..dan yang "minat" jugak dengan akmal...


Aku cuma tak henti-henti doa aje..sebab aku tahu...dengan doa yang ikhlas dan jujur, penuh tawadduk ALLAH akan makbulkan doa aku....insyaallah....!! Wallahualam..


No comments:

Post a Comment