Wednesday 17 June 2009

Nak capai berat 65KG...tapi.....

Assalamualaikum...

Selamat pagi.....hari ini sarapan aku...segelas air teh 'o' dengan roti wholemeal bakar. Kadang-kadang dah tak tahu nak makan apa dah untuk sarapan. Nasi lemak dah lama aku tak makan...
roti canai? kadang-kadang je. Diet...memang aku tengah berdiet...tapi itulah. Aku dulu on year 2007 and early 2008 ( becoz aku mula diet dalam Feb 2008 ), aku agak terkejut dengan berat aku yang dah cecah 86kg...fuyoo...tak sangka berat aku sebanyak itu. Jadi, berkat sokongan kawan-kawan, aku pun mula berdiet. Aku tak makan nasi, aku kurangkan benda manis, memang agak sengsara. Sangat sengsara....sebab aku kena avoid banyak makanan favourite aku. Tapi takpe....atas usaha aku...perlahan-lahan berat aku turun...mula turun 84kg...then 80kg..then ke 77kg...last sekarang about 71 ke 72 kg.....alhamdullilah.

Ada yang tegur jgk...especially keluarga. Tapi, aku masih tak puas hati. Aku nak cecah 65kg sebab itulah berat ideal aku. Aku boleh pergi beyond that, tapi nanti aku jadi kayu lak..tak cantik. hehehehe....melayang je nanti..

Aku bukan tak bersyukur atas apa yang aku dpt....bersyukur sangat. Baju saiz M boleh muat. Nak dibanding dulu, L pun susah nak pakai. XL je. Seluar...ha...seluar masih bermasalah. Walaupun ada perubahan...coz aku dulu pernah pakai jeans saiz 38/40 pun...itupun cutting lelaki. fuh...pernah gak arr nangis tak ada saiz baju. Hehehehe. Tapi sekarang, 34 is my saiz. Tapi besar jgk...

Ada orang kata.."bumper" besar sikit means sexy...tapi bagi aku is geli!! Aku taknak lah lihat berpunggung besar dari sudut sexual..hehehehe gross man!!!

Aku tak nafikan...aku berdiet ada jugak sebab aku frust. I'm lost my first love masa aku semester dua hari tu. Kawan-kawan aku ( kebetulan aku seblik dengan classmates aku masa sem 2 ) ada yang jadi saksi...aku hempas handphone, aku nangis, aku....ish macam-macam lah.
Tapi itu semua dugaan...

Aku teringin nak jumpe ex aku yang sorang tu lepas i manage to lose another 6kg...huh. Its too far man...tapi dulu aku boleh buat kenapa sekarang tidak?? Hemm...aku cubalah....dapat cecah 68kg pun jadilah. 4kg lagi......insyaallah....doakan kejayaan aku...

No comments:

Post a Comment